یا مقلب القلوب والابصار                        

لحضه ی ملاقات سپیدی وسبزی ٫لحظه ی مبارکی است .لحظه ای که هرسال فقط یکبار روی می دهد .تحویل از سپیدی به سبزی ٫انقلاب رنگ است  . انقلابی که دیده ودل را دگرگون می کند  .رنگی که دیده می بیند وبر دل می نشیند.               

ودرست همان لحظه -اگر دعایمان مستجاب  شده باشد-نه دیگر آن دل ٫آن دل است که بود ونه دیده همان .که هردو تغییر کرده اند .به رنگی وبه دیداری .وروزمان نو می شود.

یا مدبر اللیل والنهار

همانند این لحظه ٫به نوعی دیگر ٫بار ها وبارها درطول سال نیز روی می دهد .وقتی در فجر صبحگاهی ٫سیاهی به نور تحویل می شودکه مبشر روز است وکار وتلاش٫راهی است جدید برای پیش رفتن و وقتی در خواب زیبای نور در افق سرخ فام غروب سیاهی جای نور راموقتا می گیرد ٫امکانی است برای آسایش وتعمق . وهر دو تدبیری که هر زمان روزی نو وبهتر باشد وهرشبمان آسوده تر .

یا محول الحول والاحوال

در هر تحویلی ودر هر رنگی ٫از سپیدی به سبزی ٫از نور به سیاهی یا سیاهی به نور اگر اهلش باشیم٫ذره ای یا ذره هایی بر جان ودل ودیده مان می نشیند واگر قانون زندگی وشیوه ی راه آمدن با چنین تحویل وتحولهایی را بدانیم ٫پیشتر می رویم .وحامان خوشتر می شود.

حول حالنا الی احسن الحال

حالمان ذره ٫ذره باغبار بوی رنگها دگرگون می شود وهر بار خوشایندتر . "تا کجا؟تاچند؟..."کاش قانون تحویل و راه تحول رابدانیم.